fullspäckad dag

Var på skolan klockan 10 idag. Där skulle jag möta Julia, Joel och Andrew för att fortsätta rita bildmanus vilket vi blev klara med idag. Sjukt roligt att ha fått sätta ett perspektiv på filmen och att vi nu äntligen vet hur allting kommer se ut i princip! Efter det hade jag ett kort produktionsmöte med Mara och Ted om schemaläggning för de olika scenerna och vilka dagar vi ska kalla skådespelare och sånna saker. Men jag kunde bara stanna för en 30 minuter sen stal Epiphany och Waheed mig för vi skulle iväg och fotografera hennes dokumentär.

Idag var vi i hennes hus istället, och detta för att dem hade stora speglar som vi kunde jobba med vilket blev snyggt till de olika danserna hennes mormor ska göra. Dem bodde precis vid hamnen med utsikt över den och ut över vattnet. Såg ut som någon form av lyxsvit från ett hotel, helt otroligt. Men hennes mamma har tydligen producerat Big Brother här i Australien och hon är mer eller mindre rikskändis så, haha.

Efter det åkte vi tillbaka och la in lite material på datorn och kollade vad vi hade och sen hade jag ytterligare ett möte med Jarrod som jag skrev igår. Vi pratade lite om intervjuerna han ska göra imorgon med politiker och jag gav honom lite papper som han måste ta med sig som dem ska fylla i, producent som jag är. Sen la jag in sakerna vi har spelat in på en dator och vi kollade även det materialet, och sen var det dags för mig att åka hem.

Men tro inte att jag var klar då, nejdå för fan. Jag får fortsätta plugga. Jag satte mig ner och började ta tid på scriptet vilket jag har gjort nu. 6 minuter och 50 sekunder landar vi ungefär på vilket är bra eftersom det förmodligen kommer bli längre än vad man tror. Sen nu har jag och Joel suttit och gått igenom det och han har tagit tid på det också så vi har två visioner som vi ska jämföra till den slutgiltliga tiden. Usch, nu är jag värdig lite sömn. En liknande dag imorgon också. Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0