julia

Lite uppdat. från Sverige kanske det kunde vara dags för.
Det är ju verkligen två helt olika världar som jag och min älskling lever just nu. Men ändå får vi varandra att vara så delaktiga som möjligt i varandras vardagar och det är nog något som vi båda tycker är skönt.

Samtidigt som jag hejar på Filip varje dag och blir mer och mer imponerad över hur bra han verkar lyckas där nere så kämpar jag med mitt här hemma också. Det är bara några få veckor kvar av andra ring och sedan går vi på sommarlov, skönt! Ponnnyn skall utvecklas så mycket som möjligt eftersom det är mitt sista år med honom, så en grym tränare har blivit anlitad och tävlingar är inplanerade. Många jobbdagar har jag framför mig också för att kunna spara ihop pengar till att komma ner till "down under".

Faktum är att jag har faktiskt tvekat lite på sistonde över resan. Att sitta och räkna på hur mycket pengar som kommer gå åt ger mig ont i magen. Det är summor som jag aldrig hade kunnat drömma om att spara ihop i denna åldern. Men samtidigt så går det inte en kväll som jag inte tänker på hur underbart det kommer vara på Sydney flygplats när jag bara kan få kasta mig i Filips armar igen, och det är väl det som motiverar mig till att tänka att allt sparande och jobb kommer vara värt det.

Nej, nu är det allt läggdags för mig. Det blir ofta sena nätter när tidskillnaderna är så stora, men det är egentligen inget mig emot, för att få skypea med Filip varje kväll ger mig extra mycket ork att gå upp dagen efter. 

  
En helt underbar bild som Filip har tagit på mig vid vårat ställe. Här har 
vi många minnen ifrån och jag tror nog att vi båda är enade om att detta
blir en av våra första destinationer när Filip har kommit hem... 

 
/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0