cha cha cha

Sitter i skrivande stund och har beslutsångest för vilket manus jag ska pitcha. Skrivit ner en skiss på 1.5 A4 på manuset som heter "Cha cha cha" och det ser väl ut som det blir det just nu. Men ska skriva lite på ett annat för att kunna bestämma det till 100 procent. När jag väl bestämt och vaknat i morgon ska jag börja med att skriva det för att i alla fall ha börjat. Nu är det 7 dagar tills pitchningen ska hållas. Men efter vad jag skrivit idag på den lilla stunden och att jag dessutom inte känner att hjärnan har tömts på idéer så tror jag nog det ska gå bra. Det kommer gå i vilket fall som helst.

I skolan hade vi Screen Studies idag. Vi såg på ännu fler filmer, idag flest om inledningar i filmer. Inledningen på filmer avslöjar ofta redan där vilken filmstil filmen har och vilken genre det är. Så vi fick kolla på lite olika alternativ angående det. Jag ska vara ärlig och säga att det har vi ju faktiskt lärt oss på John Bauer med. Men jag vet inte om ni John Bauer elever som läser bloggen tänker på det nu men Bieber pausade ju ofta filmen och pekade på en sån liten sak som texten i i början av filmen och redan där kan man i princip avslöja vad det är för film. Texten kanske fadeas ut, går upp i rök, eller som i vår film försvinner i en "flashback-effekt". Ja man kan leka med mycket.

Jag har kommit på lite filmidéer som jag ska spinna vidare på. Har kommit på en bra idé som jag speciellt fastnat för, kommer berätta mer om den någon gång. Nu ska jag och Joel sätta oss ner för att kolla på oscars-nominerade The Hurt Locker, skriven av James Camerons ex Kathryn Bigelow. Har höga förväntningar på den!


Kommentarer
Postat av: Viktor

Jodå! Jag kommer ihåg att vi hade exakt en sån genomgång med bieber :D / Brorsan.

2010-03-02 @ 14:03:18
Postat av: Filip

Haha, jag menar väl det!

2010-03-02 @ 15:13:29
URL: http://sauppenbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0