cinematographer workshop

Lördag idag alltså. Men det firade vi med att vara i skolan hela dagen. Vi har haft cinematographer workshop. Som med andra ord handlar om fotograferingen i filmen, ljussättning, kameravinkel, klappan osv osv. Jag "jobbade" som Clapper Loader så fick ladda filmen i bagen nu för första gången. Sjukt roligt och känns riktigt skönt att ha gjort det nu med tanke på att jag ska göra det på en av filmerna vi ska spela in nu i part ett.

Ikväll har jag varit och handlat med Joel och nu ska vi sätta oss ner, spela lite Fifa och ta det lugnt. Det behövs sånna helger för att spara pengar, men sen av anledningen att vi har skola imorgon klockan 10 så är det faktiskt smart. Jacob och Henrik är dock ute och avskedsfestar med en av brassarna som åker nästa helg.

Här är en bild som togs idag under workshopen. Jag var Clapper Loader och still photographer. Så jag ska ta med mig denna bilden imorgon och visa. Där är vår ljussättning i alla fall, och de olika bokstäverna är ifrån var vi tog ljustester ifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0