första crewmötet

Skolan idag har väl varit helt okej. Kom först dit klockan ett och landade på ett möte inför den kommande produktionen Cha Cha Cha vi ska göra. Var intressant och man började genast känna sig mer delaktig och förstå att det snart är på gång. Efter det hade vi Screen Studies där Leslie pratade mer eller mindre i 3 timmar om lite tankar en editor har och hur man kan "editera" genom kamerarörelser och sånt. Faktiskt intressant. Efter det så hade vi vår casting, och det var sjukt roligt att vara med på det. Det var jag, regissören, produktions ledaren och producenten som satt och kollade. Jag hann dock bara med ett par innan jag var tvungen att sticka. Roligt att ha fått den erfarenheten hur mer eller mindre en sån går till också!

När vi kom hem lagade jag mat till mig och Joel. Blev klassikern kyckling med currysås och ris som såklart smakar mer än väl när pappaFilip har haft ett finger i det. Hehe. Nu sitter jag och kollar på Avatar för typ 4e gången. Har även kommit på vad jag ska regissera på torsdag. Ska bli sjukt roligt, ska sätta mig imorgon när jag kommer hem efter skolan och skriva manuset! Nu väntar sängen och lite kvällsträning.


Kommentarer
Postat av: Madelene

Ah, man får aldrig nog av avatar. den är SÅ välgjord, och att storyn är bra gör det inte sämre.. Visste du om att det är typ den filmen som lagts mest pengar på, på senare tid? :D det märks verkligen. Kul med skolan, verkar gå super för dig, är lätt avis. haha

2010-03-30 @ 20:47:36
URL: http://reschke.blogg.se/
Postat av: Filip

Haha, ja eller hur. Men man börjar dock se lite småfel här och var nu efter så många gånger på så kort tid. Men det får man kanske räkna med :p haha. Aa hörde det, det är otroligt mycket pengar som lagt ners. Och uppenbarligen var det ju därför den fick oscar för bästa visuella effekter typ, snacka om att köpa sig till awards!

2010-03-31 @ 10:00:03
URL: http://sauppenbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0