höst

1 mars precis som i Sverige bytar man årstid. I Sverige går ni mot våren, fast idag har vi här i Australien gått över till höst. Känns konstigt när det precis var så varmt, men idag har det verkligen varit svenskt höstväder. Massa regn, gråa moln och lite småkyligt där runt 20 gradersstrecket skulle jag tro. Men det var faktiskt ganska så skönt att ha lektion till det till skillnad från förra veckan då det var 35 grader.

Idag hade vi vår andra meet the filmmaker-lektion. Vi hade besök av en kille som hette Nick någonting och var en ganska erfaren redigerare. Dessvärre tycker jag konceptet faller när vi kollar på massa småscener han klippt och inte en helfilm eller någonting som visar hur det ska gå till när man klipper. Vi får bara se massa småklipp som visserligen kan vara intressant om det hade varit en regissör, men nu var han inte det. Äh men det är sjukt coolt att det kommer professionella filmgörare som vi får lyssna på så!

Vi har bestämt att vi ska pitcha för varandra imorgon kväll vi här hemma i huset. Så ska efter detta inlägget sätta mig och välja exakt vilket manus det blir och sen kanske börja skriva lite smått på en början till pitchningen. Imorgon är det bara en vecka kvar tills vi ska hålla den så det är hög tid att börja. Önska mig lycka till!!
Här är en bild som togs när jag och Lina guidade runt John Buckmaster och P-O runt på JB.
Fr. vänster: Lina, Bieber, Kullberg, P-O, John, jag.

Kommentarer
Postat av: Julia

det kommer gå jätte bra älskling, men lycka till ;-)

2010-03-01 @ 13:09:59
Postat av: Filip

Tack bebis. Behöver så många som möjligt som hejar på mig. Tar dem ut mig efter pitchningen följer någon form av intervju eller något och då kan man bli regissör för 16mm filmen vi ska göra. Men det är dock inte jätteviktigt, för du får samma erfarenhet, såklart bara en stor ära att bli det :D <3

2010-03-01 @ 13:22:04
URL: http://sauppenbart.blogg.se/
Postat av: Julia

Fan vad fräckt!! Håller tummarna för dig då snygging!

2010-03-01 @ 15:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0