min ny hojj

Vaknade tidigt imorse och gick upp för att plugga på min pitch och prata med Julia älskling. När vi precis lagt på så frågade Joel mig om jag ville följa med på en auktion i närheten av skolan och jag följde med. Väl där var där en hel del olika roliga saker. Och jag hittade en cykel, så nu är jag en stolt ägare. Fick betala ungefär 600-700kr för den men å andra sidan är det typ den ända billiga cykeln som är nåtsånär jag har sett. Om 1.5 månad så har vi tjänat in dem pengarna genom att cykla istället för att ta bussen ändå så vi kommer tjäna hur mycket som helst på det. Plus att man kan ha den när man ska handla något litet, perfekt. En dålig sak var dock att bakhjulet inte var spänt på ena sidan så när jag stod stilla och skulle börja tog hjulet i ramen så den bromsade den totalt. Men förväntade mig inte att den skulle vara perfekt, men kunde väl hoppas på tur i alla fall! Så på måndag ska jag på någon gratis cykel workshop nära skolan också och lämna in den så jag får fixat det.

Idag har även killarna köpt xbox. Det har varit mycket utgifter med cykeln och även betalat hyran så kände inte direkt för att slösa pengar idag, men vi får se. Jag ska lägga upp min budget och se hur mycket jag kan leva för per vecka om jag också köper mig in på xboxet.

Nu ska jag fortsätta på min dokumentärpitch. Imorgon ska jag göra den, och även skådespela i Italienarens scen. Ska bli roligt, haha!


Kommentarer
Postat av: Anders

Snygg cykel:) Glöm inte att cykla på rätt sida av vägen bara! Hur gick husmötet? //Pappa

2010-03-17 @ 13:55:06
Postat av: Filip

haha, tack! cyklade hem och kände redan då att det var annorlunda. Men man har kommit in ganska bra i det. När man tänker på det så känns det "konstigt" att någon faktiskt sitter och kör på vänster sida av bilen i Sverige. Det har blivit bakvänt nu när man kommit ner här och varit här ett tag, haha.



Husmötet gick bra. Tjejerna fick stanna eftersom alla tog emot ursäkten, men såvida det inte hände igen att dem stack iväg så och gav ansvaret till oss. Jag tog även upp en del angående hålla i ordning efter sig, torka disk, soptunnor och sånt. Så det har börjat bli lite ordning här. Är allt som det ska i Sverige?

2010-03-17 @ 14:35:14
URL: http://sauppenbart.blogg.se/
Postat av: Anders

Jodå, här är allt bra. Dock låter våren vänta på sig. Vi har fortfrande snö kvar. Idag rasade de sista från garagetaket så det smälter sakta men säkert. /Pappa

2010-03-17 @ 17:53:25
Postat av: Mamma

Jättefin cykel så smart att införskaffa den så att du kan ta dig fram fortare. Ha det bra o ta väl hand om dig .Ska till Johanna nu hon fyller 13 idag. KRAM MAMMA

2010-03-17 @ 18:04:14
Postat av: Alexandra, KAKHUSET ♥

Skönt med en cyckel! :) Kom igåg att ha ett bra lås till den! i blev tyvärr av med våran cykel ganska nyligen. Vi hade ett lås men det var gammalt och tjuven slog bara sönder det :S



anyway, du kommer garanterat att SPARA pengar på att cykla, att åka buss är faktiskt ganska dyrt här! :)

2010-03-18 @ 04:32:54
URL: http://www.kakhusets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0