oerhörd lättnad

Pitchen på dokumentärklassen gick faktiskt bättre än vad jag förväntat mig. Lärarna verkade intresserade och trodde på det i alla fall. Efter att ha varit på en form av gaykarnival för någon vecka sedan fick jag idéen att göra en dokumentär om transvestiter. Så jag pitchade om det, hur dem tar ställning till allt, eventuell familj, vänner. Googlar du på transvestit och Sydney är majoriteten av resultaten du får upp kriminellt, och inte som dem orsakat, utan som dem varit offer i, det är mord, misshandel, hets mot folkgrupp med mera. Så om nu läraren väljer mig är min uppgift bara att hitta en sådan här transvestit, eller crossdresser. Känns OERHÖRT skönt att ha det gjort.

Efter den lektionen hade vi directing och nu börjar vi beta av våra assessments där också. Vi ska skriva en scen på runt 1-2 sida, vilket motsvarar ungefär 1-2 minuter. I scenen ska där vara 2 personer, och efter ett tag kommer där in en tredje, och då försvinner någon av de första. Detta för att skådespelarna ska kunna ändra på vad de håller på med. Jag får göra några ändringar i min scen som jag tänkte på med ett korttrick men jag har 2 veckor på mig så det ska nog gå bra. Som jag sa skådespelade jag även och det är faktiskt förvånadsvärt roligt alltså :p Jag var en kille som varit otrogen mot en tjej, som i sin tur var otrogen mot sin man med mig. Klyddigt men det var roligt. Hon var jättearg på mig och jag försökte lugna ner henne.

Sånt här är liksom inte skola för mig. Jag minns inte att det var så här roligt att gå i skolan? Även ifall jag klart hade kul, men detta är underbart. Påminner mig gång på gång hur mycket jag vet att jag har hamnat rätt.


Kommentarer
Postat av: Julia

håller tummarna på att det inte blir skådespeleri du blir fast vid där nere och vill fortsätta med haha ;-)

2010-03-19 @ 00:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0