olycksdag

Har haft en minst sagt besvärlig dag. Började med att jag försov mig 15minuter. 15 minuter, ni hörde rätt, men vilket gjorde att jag var tvungen att stressa som fan. Sen cyklade jag in till skolan. Eller ja cyklade och cyklade, jag kunde bara cykla halva vägen med tanke på att min cykel inte fungerar i uppförsbacke! Väl i skolan gick det bra, tills efter lunch då vi skulle ha Meet The Filmmaker. Trofan vi ska samla halva skolan i ett rum mindre än jag vettefan för att lyssna på 2 stycken killar då. Det blev fruktansvärt varmt och folk minst sagt jobbade sig igenom lektionen. Efter det så gick jag till cykel workshopen nära skolan, för det var därför jag tog med den. ÄNTLIGEN skulle min cykel bli fixad. Jag blir instruerad om hur man gör, skruvar av hjulet och kommer in med det till han som skulle visa mig. Han ger mig ett verktyg och säger jag ska göra det själv. Jag försöker. Jag går tillbaka, det var fel verktyg. Nu visar det sig att dem inte ens har verktyget jag behöver. Så jag får skruva på hjulet igen och bege mig mot Newtown, ungefär 20 minuters cykling, såvida det inte var uppförsbacke såklart. Jag ser cykelaffären, såklart är den stäng vad trodde ni? Blir så fruktansvärt arg, jag är trött, hungrig och vet om att när jag kommer hem måste jag städa och tvätta, och efter det plugga. Men det ska bli fruktansvärt gott med mat när jag kommer hem dock! Trodde jag.... När jag kommer hem och öppnar paketen märker jag till min förvåning att jag har köpt kycklingfärs och inte blandfärs. HURRA!!! Det blev pasta. Fan alltså.

Men nu har jag i alla fall fått ätit, städat och tvättat. Så nu är det bara pluggandet och sängen kvar, känns skönt! Imorgon är det första filmmötet vi har angående drama filmerna vi ska spela in om några veckor. Sen efter det ska jag kolla på castingen vi ska göra. Med andra ord en drös skådespelare ska komma till skolan och vår regissör ska välja ut vilka av de 2-3 som ska vara med i filmen. Sjukt fräckt. Även ifall det bara är skolprojekt så ser jag det som sjukt bra erfarenhet att ha bevittnat, som allting annat. Nej ett långt inlägg, och här kommer en bild som inte har med något att göra. Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0