surfning på bondi

Sjukt roligt. Och så finns det australienare som bott här i hela sitt liv på skolan som aldrig ens har prövat det? Hade man haft mer tid så hade jag HELT klart köpt en bräda mot min karriär till professionell, hehe. Vi började med lite uppvärmning, hur man ska göra, stå, säkerhetsregler och så vidare. Det gick faktiskt bra, jag lyckades stå upp en hel del även ifall vi höll oss till "barnsvallet" närmare kanten än till dem stora vågorna som faktiskt rådde där idag. Har till och med lyckats bli fångad på bild vilket ni kan se här nere efter inlägget! Någonting som definitivt ska göras om, och hittar man en billig kanske det till och med är billigare att köpa en begagnad sån här bräda? Vi använde oss av en mjuk, eller ja, inte hård plast eller vad man säger. Vi får se vad som händer.

I skolan hade vi 16mm film och vi fick lära oss en hel del om kameravinklar, hur man framea, och lite skillnader mellan ögat och kameran. Sjukt intressant, ganska uppenbara saker och som dock gåtts igenom tidigare, men det är bra med repetition ifall man vill lära sig någonting. Efter skolan hann jag även inom cykelaffären här nere och fick nu svar på vad mitt problem var. Mellan kugghjulen och ramen var där inget mellanrum, så när man skruvade fast hjulet så spände man åt skruven som då tog åt på kugghjulet, vilket gjorde att man inte kunde trampa. Sjukt bra!!! Så nu får jag vänta till på måndag, gå till den där gratis workshopen jag aldrig gick på denna veckan för Sadi sa han kunde fixa det, och där få det fixat. Livet leker, helt underbart.


Kommentarer
Postat av: Anders

Surfa på Bondi beach. Det låter något det. Låter häftigare än socialkontoret i Broby. Men måste man köpa en bräda. Kan man inte hyra? //Pappa

2010-03-23 @ 11:06:30
Postat av: Filip

Haha, ja lite coolare, KANSKE! Jo man kan ju hyra, kostar 25 dollar, så alltså runt 150-160kr för 2 timmar. och 40 dollar för hela dagen. Så det är ju en del pengar... Ska man göra det ofta är det ju för dyrt, men bara någon gång dock så är det ju inte lönt. Nu är ju sommaren på väg mot ett slut, men den har ju som tur är en början igen, vi får se till nästa halvår! Haha.

2010-03-23 @ 11:37:41
URL: http://sauppenbart.blogg.se/
Postat av: Mamma

Häftigt Filip!Men du måste ha en del gratis i och med du åkt vattenskidor.Såg du några ivattnet ,ja du vet vilkar jag menar.KRAM MAMMA O HEDDA

2010-03-23 @ 18:16:47
Postat av: Filip

Nej där var inga hajar idag heller, haha!

2010-03-23 @ 22:17:59
URL: http://sauppenbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0