editing elective

Nu känner jag betydligt mer utvilad. Skit skönt. Ska berätta lite om electiven då. Inget speciellt egentligen. Första dagen på lördagen handlade typ allting om Ingmar Bergman, hans 100 år gamla filmer och lite allmänna råd om redigering från honom. Intressant dock, och lite roligt att ha en svensk där framme på duken. På söndagen kollade vi på två filmer som skolan har gjort, och oh så bra dem var. Speciellt Chino's film som handlar om hans egna barndom där hans pappa gick bort. Var millimetern ifrån att börja gråta själv. Har äran att ha den på min dator just nu. Idag, måndag, hade vi besök av Ronald som han hette som har redigerat två av filmerna vi tidigare sett i skolan, Samson and Delilah och Accidents Happens. Två bra australienska filmer som rekommenderas!

Innan det satt jag och Jarrod och gjorde lite av transcriptionen du måste göra i dokumentär. Du sitter helt enkelt ner och lyssnar på vad dem säger i intervjun eller vad du nu kollar på, och skriver av exakt allting så du kan kolla lätt var du hittar saker och så. Bra, men skit jobbigt. Speciellt för mig när vi har intervjuat en advokat. Innan vi gjorde intervjun garanterar jag att han svalde en ordbok, för det är helt sjukt vad den mannen kan babbla. Till och med Jarrod som har bott i Australien i hela sitt liv måste gå tillbaka hit och dit för att lyssna igen. Jag lyckades i alla fall göra 3 minuter helt själv, vilket jag ska vara stolt över. Idag gjorde vi sammanlagt typ 25 minuter på dryga 4-5 timmar.

Nu ska jag fortsätta lite på mitt manus, kommer väl snart ge er vad storyn handlar om och så också. Så länge, sköt om er!



Kommentarer
Postat av: Din

så jääävla snygg

2010-05-17 @ 20:42:35
Postat av: Filip

hur är det möjligt med den frisyren älskling? :*

2010-05-18 @ 03:19:45
URL: http://sauppenbart.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha du ser ut att vara normalt snaggad på den bilden... ELLER så börjar jag vänja mig :*

2010-05-18 @ 09:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0