roses are red

Har skrivit klart mitt manus ikväll, skrivit scenbeskrivning och 2 olika alternativa slut som jag ska presentera på lektionen imorgon, som det dessutom är värt att säga är min favoritlektion! Screen Writing heter den (innefattar att lära sig skriva manus). Den handlar om en kille som bor tillsammans med sin mamma, hans pappa har gått bort. Pojken är den här tonåriga "gangstern" som tror sig förstå sig på världen och all dess innehåll. Saker går inte som han tänkt sig dock och han lär sig en läxa. Mer eller mindre. Ska redovisa det så lägger jag upp hela manuset här, om ni vill?

Nu ska jag fortsätta att redigera dokumentären till Jarrod, ska komma med något som ska försöka likna en rough cut imorgon. En typ 10-15 minuters version som sen ska ner till 5-7. Ska bli sjukt kul att hålla på sådär galet länge/mycket med redigeringsprogram som det blev när vi gjorde flashback. Vi hörs!!


Kommentarer
Postat av: Viktor

Ja släng gärna upp manuset! Kan vara kul att kolla på :)

2010-05-26 @ 18:04:23
URL: http://viktoriversen.blogg.se/
Postat av: charlotte

Ja, lägg upp manuset. Låter som en intressant historia :)

2010-05-26 @ 19:14:51
URL: http://charlotteriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0