tråååååk

Har haft världens tråkigaste kväll. Åt på thai-restaurang till lunch så tänkte att då gör jag bara mackor till middag så jag tjänar in lite pengar och tid. När jag väl ätit upp dem kom jag på att vi inte hade något internet och såg att brassarna kollade på TV så spela xbox kunde jag inte heller göra. Så jag satte mig och redigerade lite på Jarrodst dokumentär som jag sagt tusen gånger jag är editor på.

Förresten! Jag införskaffade mig en förtidig födelsedags present idag. Har fått det bevisat dag ut och dag in att jag är i behov av en så nu köpte jag en själv. Ligger just nu inne med en iomega 1TB extern hårddisk som jag var och köpte på stan tidigare. Behöver den nu dels för att redigera dokumentären, men kommer definitivt behöva den sen när jag gör min Thesis film och sånt. Så det var en mycket nödvändig införskaffning med tanke på att det bara är det jag önskat mig pengar att köpa.

Sen efter jag suttit i Final Cut Pro ett tag gick jag över till Celtix och började skriva på ett manus. Vi hade första lektionen av Screen Writing idag. Skit roligt. Vi hade en av världens bästa lärare, skit intressant och rolig på samma gång. Vi fick uppgiften att på 5 minuter komma på en snabb story om 2 karaktärer. Och nu till nästa vecka fick vi läxa att skriva 2 sidor manus med dessa karaktärerna. Så det är det jag håller på att göra. Är halvt klar då kan man säga!

Imorgon ska jag Jacob och Henrik först till CozzyStay och sen vidare till Etihad Airways för att omboka resan som vi som sagt inte kunde göra sist vi var det. Och utöver det vilket blev klart i det. JULIAS RESA ÄR BOKAD NU!! Ah är så lycklig. Saknar henne så och vill bara ha hit henne nu nu nu så jag kan visa upp henne för alla. 1 Julia landar hon här, så det är det jag ska höra om när jag åker till  Cozzy imorgon, boendet. Ni får ha det så bra så länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0